Warto zadbać o zdrowy sen:-)

O tym jak  odpowiednia ilość i jakość snu wpływa na nasze zdrowie pewnie już wszyscy wiemy,

ale gdyby ktoś nie pamiętał to przypomnę, że:

  • warto zapewnić sobie 7-8 godzin snu,  naukowcy udowodnili, że mniej snu to większe problemy z metabolizmem i utratą zbędnych kilogramów,
  • nie warto się objadać przed snem, bo grozi to niestrawnością i koszmarami,
  • dobrze jeśli śpimy w zaciemnionym miejscu, wtedy melatonina zadba o jakość twojego snu,
  • jeśli już nie możesz zasnąć nie uszczęśliwiaj się na siłę,  po oddychaj spokojnie, posłuchaj relaksującej muzyki, albo wstań i wypij herbatkę z melisą, no może być rumianek. Ja w takiej sytuacji biorę się za czytanie ciężkiej, naukowej literatury, dwie strony i zasypiam jak Bozia przykazała:-)
  • po długim dniu warto podziękować opatrzności za wszystkie małe cudowne rzeczy, które nam się przydarzyły. Jeśli myślisz, że to był zwykły dzień, to się bardzo mylisz. To był kolejny, cudowny dzień TWOJEGO ŻYCIA,  może zobaczyłaś ukochaną osobę, albo usłyszałaś jej głos, przywitałaś się z sąsiadem, wypiłaś dobrą herbatę, pochwaliłaś swoje dziecko, albo ciebie ktoś pochwalił, pomogłaś swojemu szefowi, przeczytałaś kilka stron ulubionej książki itd. Tych małych chwil mogłabym wyliczać jeszcze całą listę, ale Ty dzisiaj wieczorem  zrobisz to znacznie lepiej.
  • nie można też zapominać o zapewnieniu sobie komfortowych warunków do spania. Odpowiedni materac zapewni zdrowy sen i  długie zdrowie twojego kręgosłupa. Niestety materac wodny nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem:-)

Pozdrawiam serdecznie i życzę kolorowych snów:-)

Bożena Kubera-Oblińska- Twoja Mentorka Zdrowia

 

 

Zostaw komentarz