A co z odmładzaniem?

To, że za oknem niektórzy z nas nie widzieli dzisiaj czystego, błękitnego nieba, to żadna wymówka! W Łodzi PM 10 powyżej 200 a w innych miastach było jeszcze gorzej:-( Czy to może usprawiedliwiać, no powiedzmy szczerze twoje lenistwo!

Aktywność fizyczna to element życia każdej osoby, która chce jak najdłużej zachować zdrowie, witalność i dobre samopoczucie, więc mam nadzieję, że twojego też.
Czy należysz do tej grupy osób, które trzeba przekonywać, że regularne wykonywanie ćwiczeń bardzo korzystnie wpływa na organizm, na funkcjonowanie umysłu, a jednocześnie zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu przewlekłych chorób. Już dawno dowiedziono, że aktywność fizyczna, zwłaszcza  u ludzi w wieku średnim i starszych, wydłuża ich życie, zapobiega przedwczesnej śmierci i poważnym chorobom, a im wcześniej rozpoczęta, tym wyraźniej widoczne jest jej działanie. Dzisiaj naukowcy idą o krok dalej, twierdząc, że odpowiednia dawka aktywności, może nawet cofnąć twój zegar biologiczny, a korzyści z uprawiania sportu i regularnej aktywności fizycznej nie sposób tu nawet wyliczyć.

Postaram się więc przekonać Cię do ‘ruszania się” wymieniając tylko kilka z nich: 

Zmniejszenie ryzyka otyłości 
Regularna aktywność fizyczna uaktywnia twój metabolizm co powoduje, że lepiej przyswajasz to co jesz i wydalasz to co jest już niepotrzebne. To skutecznie chroni Cię przed przybraniem zbędnych kilogramów, szczególnie w wieku średnim.

Zmniejszenie ryzyka chorób serca 
Ludzie prowadzący aktywny tryb życia i regularnie uprawiający ćwiczenia fizyczne wykazują o połowę mniejsze ryzyko zachorowania na choroby serca. Mało tego, jest pewien rodzaj ćwiczeń, który wręcz odmładza serce, ale temat jest tak ciekawy, że napisze o tym w osobnym artykule.

Zmniejszenie ryzyka wystąpienia cukrzycy 

Jeśli niezdrowo się odżywiasz, twoja waga nie należy do tej w granicy normy, a twoją aktywność można określić jako niską, lub żadną to brniesz w zaułek z wielkim bilbordem „Witam to ja twoja cukrzyca “

Szansa uniknięcia tej choroby u osób bardzo aktywnych wzrasta nawet o 50%, natomiast u cukrzyków regularne ćwiczenia fizyczne sprzyjają kontroli prawidłowego stężenia cukru we krwi. No takie argumenty powinny trafić do wielu osób, do mnie przemówiły i sprawdziłam TO DZIAŁAJ

Lepsza kondycja umysłowa 
Badania potwierdzają, że ćwiczenia i aktywność fizyczna polepszają sprawność umysłu i samopoczucie. Wykazano, że wysoka aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na prawidłowe funkcjonowanie mózgu (wspomaga podejmowanie decyzji, planowanie, pamięć krótkotrwałą), zmniejsza niepokój, poprawia jakość snu – nawet w organizmie będącym pod ciągłym wpływem stresu. Badania kliniczne udowodniły, że ćwiczenia mogą być pomocne także w leczeniu depresji.

U starszych ludzi aktywność fizyczna redukuje ryzyko wystąpienia demencji i choroby Alzheimera. 

Zmniejszone ryzyko zachorowania na raka 
Naukowcy  od dawna wykazują związek pomiędzy większą aktywnością fizyczną, a mniejszym ryzykiem wystąpienia raka płuc, piersi i okrężnicy. Myślę, że tych pozytywnych dowodów będzie coraz więcej.

Wzmocnione mięśnie i kości 
Regularnie wykonywane ćwiczenia prowadzą do wzmocnienia mięśni, ścięgien i więzadeł. Dodatkowo aktywność ruchowa – taka jak bieganie, jazda na rolkach czy taniec – zwiększa gęstość kości u młodzieży, pomaga utrzymać jej właściwy poziom u dorosłych, i spowalnia jej spadek u osób w starszym wieku. Dlatego gimnastyka ruchowa jest jednym ze sposobów leczenia osteoporozy!

Wydłużenie życia 

Wszyscy, którzy rozsmakowali się w„ zdrowym ruchu” wiedzą, jak poprawia się samopoczucie, jak smakuje pewien poziom zmęczenia, jak odczuwa się przypływ energii i reset umysłu !!!
Regularne ćwiczenia fizyczne pozwalają nie tylko wydłużyć życie przez zmniejszenie ryzyka wystąpienia wielu chorób, ale znacznie poprawiają jego jakość. Więc jeśli chcesz być sprawna fizycznie, zdrowa na ciele i umyśle musisz się zdecydować teraz albo…..kiedy? 

Jeśli jesteś Babcią i uwielbiasz spędzać czas ze swoją Wnuczką, Wnuczkiem albo Wnukami masz jeszcze więcej powodów, żeby dbać o swoje zdrowie, sprawność i kondycję. Po prostu w naturalny sposób przyczynisz się do wydłużenia swojego życia i znacznie dłużej będziesz aktywną, pełną uśmiechu Babcią . Czy to nie wspaniała perspektywa? Myślę, że ta wizja jest znacznie przyjemniejsza niż otyłość, choroby, albo niepełnosprawność.

Zdrowie to wartość bezcenna, niezastąpiona i dlatego trzeba o nią dbać i zabiegać przez całe życie, a motto projektu www.sosdlazdrowia.pl jeszcze bardziej uzależnia stan twojego ciała i ducha od twoich decyzji i działań i mówi, że nikt nie zatroszczy się o ciebie lepiej niż Ty sama!

W poprzednim artykule poznałaś pierwszy sposób na cofanie zegara biologicznego, teraz możesz zrobić drugi krok:-) No więc jak, przekonałam Cię, że warto się ruszać?

Pozdrawiam

Bożena Kubera-Oblińska

Zostaw komentarz