Rusz głową na Dzień Dobry:-)

Po leniwym weekendzie czas na mały trening Twojego intelektu.

Zgadnij co widzisz na zdjęciu? Osobiście  jestem ciekawa  wyników tego eksperymentu,

czy wszyscy będziemy zgodni,  czy zdania będą  podzielone?

pozdrawiam

Bożena Kubera-Oblińska

 

Czytaj dalej

Stara opowieść indiańska – może o TOBIE!!!

Pewnego razu Stary Indianin mówi do Młodego Wojownika

– na moich barkach siedzą dwa wilki,

jeden jest czarny i zły, i wciąż namawia mnie do robienia, i mówienia złych rzeczy.

Drugi, biały nieustannie zachęca mnie, aby żył jak umiem najlepiej.

Młody Wojownik zamyślił się, a potem zapytał Mędrca:

– a który z wilków ma nad Tobą największa władzę?

– ten którego karmię- odpowiedział Starzec.

Opowieść Starego Indianina zawiera przesłanie, które odkrywa nie tylko indiańską prawdę, ale potwierdza działanie prawa skupienia, które mówi, że to na czym się skupiasz rośnie. Ty również ulegasz jego mocy, dlatego od  dzisiaj znając to prawo pamiętaj, żeby najczęściej myśleć, o tym czego pragniesz i o czym marzysz, a nie o tym czego nie masz albo czego Ci brakuje.

Niech pozytywne myśli budują Twoją siłę, poczucie własnej wartości i wiarę, że możesz realizować swoje plany i marzenia. Niestety  wielu ludzi najczęściej myśli o niedostatkach, kłopotach  i  dziwi się, że na ich drodze życie stawia nowe przeszkody.

Mam nadzieję, że Ty nie należysz do tych co karmią czarnego wilka.

Jeśli chcesz nowych rezultatów czas zmienić coś w swoich życiu, a najlepiej zacząć od zmiany myślenia.

Myśl o tym co chcesz osiągnąć, czego pragniesz, a nie o tym czego Ci brakuje.

Jeśli masz niedostatek w głowie, jak chcesz zbudować dobrobyt w Twoim świecie.

Sama z własnego doświadczenia wiem, że gdy pojawia się problem, a Ja skupiam się na szukaniu rozwiązań one prędzej czy później się pojawiają. Nagle dzwoni telefon, bo ktoś potrzebuje mojej pomocy, albo mnie oświeca jakaś myśl, która przynosi nowe możliwości. Niestety narzekanie na los, utwierdza nas w przekonaniu, że nic się nie da zrobić, i że życie jest do d—y! Jak w takiej atmosferze chcesz usłyszeć podszept Twojego geniuszu, czy  wskazówkę Opatrzności? Nie wierzysz w swoje możliwości i przyciągasz wszystko i wszystkich, którzy myślą podobnie.

W takiej rzeczywistości oczekujesz rezultatów, które globalnie zmienią całe twoje życie, łącznie ze zmianą klimatu? Nic z tego, chcesz nowych rezultatów zacznij myśleć nowymi schematami.

Nie możesz oczekiwać, że stare myślenie przyniesie zmianę. Niestety nie można mieć tego samego ciastka w brzuszku i na talerzu, a Ty nie jesteś już małą dziewczynką, która ciągle może mieć nadzieję, że to się uda zrobić.

Dlatego jeśli masz ochotę na:

  • pozbycie się kilku kilogramów,
  • albo dostajesz nieżytu żołądka na myśl, że znowu musisz iść do pracy, której nie znosisz,
  • albo marzy Ci się wycieczka do ciepłych krajów,
  • a może czas zmienić status z singla na osobę w związku, lub odwrotnie?

Zmień myślenie, a potem zacznij działać w nowy sposób i oczekuj zmiany. To jest jedyna metoda na poskromienie własnego apetytu, zmianę pracy, czy osiągnięcie każdego innego celu.  Realizując swoje marzenia nawet nie zauważysz, że zniknęły stare nawyki i czarnego wilka, też już dawno nie ma:)

 

Pozdrawiam serdecznie

i namawiam do prawdziwie DOBRYCH ZMIAN:-)

Bożena Kubera-Oblińska

Czytaj dalej

Poczuj ten walentynkowy klimat:-)

Kochani serwis www.sosdlazdrowia.pl traktuje święto zakochanych jako manifest

wszelkich przejawów miłości. Dlatego dzisiaj od Nas dla Was, przesyłam Walentynkowe prezenty

dla duszy i ciała każdego, czytelnika, zwolennika i leniuszka, który tu zagląda:-)

Mam nadzieję, że szczerość naszych uczuć prędzej czy później przekona Was, że wszystkie odmiany miłości powinny znaleźć początek w miłości własnej. Kochaj SIEBIE, swoje ciało, duszę, oczy i usta, dbaj o każdy wymiar swojego JA. Niech dbałość o zdrowie również będzie przejawem tej miłości, do siebie i do bliskich, których kochasz. Żebyś mogła być oparciem  i inspiracją , a wtedy miłość Cię znajdzie, ta do drugiego człowieka i do każdej istoty, która żyje obok Ciebie.

Wesołego, pełnego miłości i buziaków Święta Walentego Wszystkim życzę!!!

PREZENTY

Pierwszy walentynkowy prezent!Jest nim zdjęcie, które widzisz u góry tego wpisu.

Dla mnie to kwintesencja prawdziwej miłości dwojga ludzi, zwłaszcza w dojrzałym związku:-)

Radość, przyjaźń i wsparcie, widoczne na tym obrazku są po prostu rozczulające:-)

Drugim prezentem jest wiersz, który oddaje atmosferę dzisiejszego święta i co chętnie przeczytam 

swojej Walentynce:-) Niestety autor nieznany.

Bo Cię kocham i już, 
bo z Tobą zawsze jest sens,a bez Ciebie go nie ma, 
bo z Tobą można konie kraść, 
bo z Tobą można pójść na koniec świata i nie czuć zmęczenia, 
bo lubię kiedy się uśmiechasz, 
bo lubię sposób w jaki chodzisz i jesz naleśniki, 
bo z Tobą można stracić majątek i nadal być bogatym, 
bo z Tobą tuzin dzieci. 
Bo Ty i tylko Ty. 

a teraz wszystkie te doznania niech wzbogaci ostatni prezent, jest naprawdę piękny!

Mam nadzieję, że ta uczta zmysłów, 

uczyni ten dzień jeszcze bardziej wyjątkowym i czarownym,

pozdrawiam serdecznie

Bożena Kubera-Oblińska

 

Czytaj dalej

Pomóż mu dźwigać te ciężary !!!

Kręgosłup to podstawa, filar na którym utrzymuje się całe ciało człowieka.

Niektórzy nazywają go drzewem życia, bo jego złamanie  może doprowadzić do kalectwa, albo zakończenia ludzkiego istnienia. Jego budowa początkowo przystosowana do egzystencji istoty czworonożnej nie jest idealnie dopasowana do jego obecnej pionowej postawy. Wprawdzie człowiek stając na dwóch nogach zapewnił sobie wyższość nad innymi gatunkami to jednak statyka jego ciała uległa znacznemu pogorszeniu.
Utrzymanie pionu, przy takiej konstrukcji jest głównie zapewnione przez odpowiednio rozbudowane mięśnie grzbietowe i mięśnie brzucha.
Jednak współczesna cywilizacja nie pomaga człowiekowi w zachowaniu zdrowia i odpowiedniej kondycji tego filaru długowieczności. Przeciwnie, siedzący tryb życia, wielogodzinna praca przy komputerze, mała ruchliwość i plaga otyłości to dodatkowe problemy, którymi nasze czasy dodatkowo obciążyły kręgosłup.
O jego chorobach, ich przebiegu i skutkach można poczytać w literaturze fachowej, zajmującej się tymi zagadnieniami. Ja chcę się skupić na sposobach jego szybkiej regeneracji, odprężenia i powrotu do doskonałej kondycji.
Bo pomimo wielu słabych punktów w konstrukcji naszego kręgosłupa, jego budowa nie musi być powodem złego samopoczucia czy choroby.
To nasze niezdrowe nawyki, błędy postawy i nadwaga są jego większym wrogiem, i chociaż wady postawy nie powodują zagrożenia życia, to są przyczyną znacznego dyskomfortu. 
Co więc zrobić żeby nasz kręgosłup był jak najdłużej w dobrej kondycji ?
Uniwersalna recepta to:
* trenować mięśnie stanowiące gorset utrzymujący kręgosłup w pionie,
* korygować wady postawy już w zarodku,
* unikać niepotrzebnych obciążeń.
W praktyce życia codziennego te ogólne wskazówki możesz wykorzystać stosując proste techniki ćwiczeń, masażu, suplementację diety i wiele innych sprawdzonych sposobów na poprawę zdrowia Twojego kręgosłupa.

Kręgosłup nie tylko w dosłownym znaczeniu jest filarem Twojego zdrowia, powinien służyć Ci przez długie lata zapewniając sprawność i dobre samopoczucie. Niestety tryb życia jaki większość z nas prowadzi uniemożliwia realizacjeę tego założenia , bo jak wcześniej pisałam, i natura nas do końca odpowiednio nie przygotowała do życia w pionie, i złe nawyki utrudniają zachowanie tej konstrukcji w należytym stanie.
Dlatego profilaktyka , dla osób które nie mają jeszcze poważnych schorzeń kręgosłupa, to jedyna gwarancja jego zdrowego funkcjonowania.
Do zagadnień najważniejszych w tym zakresie należy:

spanie na twardym materacu

Większość z nas 1/3 swojego życia spędza w łóżku. Materac na którym wypoczywamy powinien być na tyle twardy na ile można to wytrzymać bez ryzyka zaburzeń snu. Najlepszą pozycją jest leżenie równo na plecach z rękami ułożonymi wzdłuż naszego ciała. Dzięki tej pozycji nasze mięśnie są rozluźnione i wszystkie zwichnięcia kręgów jakie mogły pojawić się w ciągu dnia zaczynają się lekko prostować. Serce w takiej pozycji ma minimalne obciążenie, przez co efektywniej pompuje krew, a to powoduje lepsze krążenie w całym naszym ciele. Lepsze krążenie krwi niezwykle ułatwia pracę naszej wątroby, która wpływa nie tylko na lepszą przemianę materii, to na dodatek pozbywa się toksyn z naszego organizmu. Dzięki temu bez żadnej diety nasza waga spadnie od 3 do 5 kg w ciągu dwóch miesięcy. Zmieniając materac z miękkiego na twardy niemal każdy z nas będzie początkowo odczuwał bóle mięśni i kręgosłupa. Bóle te ustaną w chwili, gdy zanikną zwichnięcia kręgów. Spanie na miękkim materacu jest szkodliwe, ponieważ kręgosłup nie jest w stanie rozluźnić się całkowicie, co powoduje coraz większe zwichnięcia kręgów.

zachowanie odpowiedniej sylwetki

Cały czas należy obserwować swoją postawę. Powinniśmy stać prosto, siedzieć prosto, brzuch powinien być wciągnięty, plecy wyprostowane, głowa uniesiona lekko w górę.
Podczas siedzenia nie wolno zakładać nogi na nogę.
W pozycji siedzącej zakładając nogę na nogę narażamy się na bóle kręgosłupa i mięśni nóg, pojawienie się żylaków i chorób naczyń krwionośnych dolnych kończyn, prawidłowa postawa umożliwia szybszą regenerację kręgów i dysków i zapobiega nadmiernemu ich zużyciu.

gimnastyka wzmacniająca gorset mięśniowy

Wzmacnianie mięśni pleców i brzucha daje gwarancję odpowiedniego wsparcia dla kręgosłupa, który dźwiga cały ciężar naszego ciała, zapewnia jego odpowiednia postawę i ruchomość .
Biorąc powyższe pod uwagę program ruchowy powinien obejmować trzy grupy ćwiczeń:

* gimnastykę stabilizującą kręgosłupa,
* poprawienie ruchomości,
* odprężające rozciąganie mięśni

Ponieważ ćwiczeń z każdej z powyższych grup jest bardzo dużo, w tej części artykułu podam jedynie przykłady ćwiczeń z każdej grupy.

Gimnastyka stabilizująca kręgosłup

Leżąc na plecach na prostej powierzchni (bez poduszek), ciało jest wyprostowane, zaczynasz napinać mięśnie kolejno wszystkie grupy zaczynając od stóp, w ten sposób, że naciskasz piętami w podłoże, liczysz do 10 -ciu , bierzesz głęboki oddech i rozluźniasz się.
Następnie starasz się napiąć łydki przyciskając je jak najmocniej do podłoża, liczysz do 10-ciu, głęboki oddech i rozluźniasz mięśnie, potem ta sama kolejność i napinamy uda, liczymy itd. pośladki napinamy, liczymy itd. mięśnie grzbietowe , zaczynając od odcinka lędźwiowego, potem odcinek piersiowy i szyjny.
Każde z powyższych ćwiczeń możesz powtórzyć kilka razy, ja robię to 4 razy. Ten rodzaj ćwiczeń bardzo często wykonuję rano, zaraz po przebudzeniu. Gwarantuję, że wstając z łóżka poczujesz się znaczniej lepiej już od pierwszego dnia stosowania tej gimnastyki.
Gimnastyka poprawiająca ruchomość kręgosłupa ( tu odcinek szyjny)

Stań prosto, ręce luźno wzdłuż tułowia, głowa delikatnie skierowana w dół, otwiera kręgosłup szyjny,. Obracasz głowę powoli w lewą stronę jak najdalej oglądając się za siebie, wracasz do pozycji wyjściowej i potem obracasz głowę w prawo ( powtórz całość 10 razy),
Następnie głowa zwrócona na wprost, opada na klatkę piersiową a potem unosi się do góry ( powtórz całość 10 razy). Ćwicz powoli poczujesz rozciąganie mięśni i powolne zwiększanie ruchomości odcinka szyjnego kręgosłupa. Na koniec chwyć prawą ręką nad głową lewe ucho i delikatnie przyciągaj głowę do prawego ramienia, potem odwrotnie ( powtórz całość 10 razy). Możesz jeszcze delikatnie opuszkami palców opukać głowę od czoła aż do barków, od czubka głowy, aż do uszu. Potem delikatnie wymasuj, ponaciągaj swoje uszka i gotowe:-)
Teraz twoja głowa i szyja są gotowe do pracy:-)

Gimnastyka rozciągająca

Stań  prosto, ręce luźno wzdłuż tułowia , głowa delikatnie skierowana w dół, otwiera kręgosłup szyjny. Napnij mięśnie brzucha, pośladków, rąk i  nóg i wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, potem głęboki wdech i wraz z wydechem rozluźnij wszystkie mięśnie, powtórz ćwiczenie 10 razy.
To tylko przykłady ćwiczeń, które pomogą wzmocnić, rozciągnąć czy rozluźnić Twój kręgosłup.

OCZYWIŚCIE osoby z wyraźnymi, stwierdzonymi chorobami kręgosłupa, żeby nie spowodować większych szkód muszą uzgodnić zakres ćwiczeń z terapeutą!!! Reszta powinna się kierować swoimi możliwościami, samopoczuciem i wraz z poprawą kondycji tego drzewa życia, zwiększać zakres i ilość ćwiczeń.

Osobiście twierdzę, że kto raz doznał dobrodziejstwa  skutków gimnastyki  kręgosłupa wie, że bez tej cudownej kuracji , trudno żyć  i normalnie funkcjonować:-)

Pozdrawiam serdecznie i namawiam do ćwiczeń!

Bożena Kubera- Oblińska

ps. zacznij chociaż od porannego rozciągania kręgosłupa, po prostu kilkakrotnie

się przeciągnij!

 

 

 

 

Czytaj dalej

Nagrody Nobla raczej za to nie dostaną, ale …….:-)

Z pamiętnika studenta medycyny:-)

W Akademiku Medyka w Krakowie ludzie sobie najnormalniej w świecie urządzili imprezkę w pokoju. Zabawa w pełnym rozkwicie, towarzystwo już poważnie rozbawione. W pewnym momencie ktoś nieźle naprany mówi tak:

– Ej, a ciekawe czy taka żarówka to się do ust zmieści?
No i nie zastanawiając się długo klient wsadza ją sobie do paszczy. Zmieściła się, ledwo ledwo, ale siedzi.
Ludzie się śmieją, że fajnie itp. Ale w pewnym momencie koleś zaczyna robić jakieś rozpaczliwe gesty i macha, że nie może wyjąć tej żarówki.
Ludzie się z niego śmieją, że niby sobie jaja robi, bo jak włożył to i musi wyjąć!
Ale gościu mocuję się z tą żarówką już dłuższy czas i coraz poważniej to wygląda.
Strach w oczach, szczękościsk z nerwów, no i nie żarówka ani drgnie.  Zbić jej nie można,
bo wiadomo próżnia, to mu szkło poharata całe podniebienie i gardło.
Ktoś powiedział:

– Nie ma rady,  jedziemy do lekarza. Zadzwonili po taxi, podjechała, wsiadają.
Taksówkarz jak gościa zobaczył to się zaczyna śmiać, no bo koleś z żarówką w otworze gębowym to niecodzienny widok. Ale nic, jadą do szpitala i w tym czasie kolega tego z żarówką opowiada taksówkarzowi co się stało. Gościu nie może uwierzyć, bo przecież “jak się da włożyć to się też da wyjąć!”. No nic. Dojechali, zapłacili taksiarzowi i idą do lekarza.
Lekarz też się ubrechtał, że czego to te studenty nie wymyślą po pijaku. Obejrzał go i mówi,
że niestety trzeba mu “poszerzyć uśmiech” skalpelem.
Lekarz zoperował,  wyjął żarówkę, pozszywał bohatera i luz. Studenci wracają do akademika, wchodzą do pokoju, a tam … siedzi drugi koleś z żarówką w gębie.
Też nie wierzył, że się nie da wyjąć. Jak zobaczył tego ze szwami, to od razu mina mu zrzedła.
No ale nic, jadą do tego samego szpitala z gościem. Zabrał ich jakiś inny taksówkarz.
Dojeżdżają, a tu lekarz jak ich zobaczył to mało się nie poryczał ze śmiechu..
ledwo stojąc na nogach odsłania parawan, a tam siedzi… taksówkarz nr. 1 z …ŻARÓWKĄ W RYJU! 

Wniosek: zdobywanie doświadczenia na studiach medycznych: BEZCENNE :-):-):-)

pozdrawiam serdecznie 

Bożena Kubera-Oblińska

i namawiam do zdobywania wiedzy, bez zbędnych poświęceń:-)

Czytaj dalej